BLOG

Miért sportoljak? A testmozgás előnyös hatásai

a-mozgas

Az elhatározások szempontjából a szeptember kis január. Sokan határozzák el ilyenkor is, hogy többet mozognak, egészségesebben táplálkoznak. A mozgás akkor lesz az életünk része, ha megszeretjük, ezért igyekezzünk a nekünk megfelelő mozgásformát kiválasztani.

Sok módszerrel meg lehet szabadulni a felesleges kilóktól. Nem mellékes szempont, hogy egészségesebbé is tudjuk tenni szervezetünket egy kis testmozgással. Nézzünk utána, hogy pontosan mit is jelentenek a különböző edzésformák és ezek közül melyek a legmegfelelőbbek számunkra. Egy jó edzéstervben szerepel mind aerob, mind pedig erősítő mozgás.

Ha fogyni akarunk kezdjünk futni. Az egyik legegyszerűbb mozgásforma. Nem szükséges az elkezdéséhez semmilyen bonyolult felszerelés. Aerob mozgás, így az oxigén eljut az izomsejtekhez ezért a testünk hamar elkezdi a zsírokat energiaforrásként használni. Így gyorsan beindul a fogyás. Az izmaink 70%-át is átmozgatja. Már fél órás kocogás csökkenti a vércukorszintet.

A futás nemcsak a testnek, hanem az agyi funkcióknak is jót tesz. Az agyműködést már heti háromszori kocogás is serkenti. Így javulnak a tanulási készségek, sőt az emlékek felidézése is könnyebbé válik.

Ízületi problémákkal viszont nem szabad a futást választani, mert nagyon megterheli a boka- és térdízületet.

A futás helyett ilyenkor a kerékpározás a jó választás. Már napi fél óra bicajozás jelentősen növeli az állóképességet. Javítja a láb vérkeringését, így a visszér kialakulásának esélyét csökkenti. Növeli az erőnlétet és még a gerinc melletti izmokat is erősíti. A kerékpározás szintén jó választás, ha a fogyás is a cél, hiszen 300 kalóriát is el lehet égetni óránként.

Kiválthatjuk a kerékpárral a többi közlekedési eszközt. Menjünk bicajjal dolgozni vagy bevásárolni. Így nem csak az egészségünkért, de a környezetünkért is teszünk.

A harmadik népszerű és kevés beruházással járó mozgásforma az úszás. Szinte bárki elkezdheti. Az ízületeket szinte egyáltalán nem terheli és a sérülések kockázata is kicsi. Az úszás remek alakformáló, minden izomcsoportot átmozgat. Azoknak akik ülő munkát végeznek, kitűnő választás, hiszen nagyon hatékonyan javítja a testtartást.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé.

*

Translate »