BLOG

A dinnye, a nyár íze

dinnye a nyár íze

Egyesek számára igen meghökkentő lehet, hogy a nyár egyik legnépszerűbb gyümölcse igazából nem is gyümölcs, hanem termesztéstechnikailag zöldségnek számít. Édes íze miatt viszont a gyümölcsök közé soroljuk.

A görögdinnye nem csak finom, de nagyon egészséges is. Nem véletlen hogy az egyik legegészségesebb nyári gyümölcsnek tartjuk számon, rengeteg vitamint tartalmaz. Megtalálható benne az A-vitamin és nem kis mértékben található benne a C-vitamin, de van benne B1- és B6-vitamin is, továbbá magnéziumot is tartalmaz. Mivel a görögdinnyének körülbelül 95%-a víz, egyáltalán nem hizlal, és egy kiló csak 2,9 kalóriát tartalmaz.

Az üzletekben sokszor nem tudjuk melyik az érett dinnye és melyik éretlen. Hogy elkerüljük azt,  hogy egy éretlen dinnyét vigyünk haza, vásárlásnál nézzük meg a dinnye szárát, ha száraz akkor a dinnye érett. Egy másik módszer az, hogy ellenőrizzük, hogy nincsenek-e sárgafoltok, a foltok azt jelzik, hogy azokon a helyeken a dinnye még nem érett. Kopogtatással is meg lehet állapítani, hogy megfelelő-e a dinnye, a kongó hang azt jelenti, hogy a dinnye megérett, de ha tompa hangot ad ki, akkor inkább ne vegyük meg.

Sokan nem tudják, hogy miért pont görög, a görögdinnye? Hiszen a görögdinnye Afrikából származik, és az angol és német fordítása is ”vízdinnye” lenne, tehát a görögdinnyének semmi köze a görögökhöz vagy Görögországhoz. A válasz az hogy a ”görög” valójában a gurul szó szinonimája, szóval lefordítva „guruldinnye” lenne.

A sárgadinnye

Sokkal egészségesebb a görög dinnyénél, van benne kálcium, vas, magnézium, A-vitamin, C-vitamin és rengeteg tápanyag. Ennek a gyümölcsnek rengeteg jótékony hatása van szervezetünkre, a sárgadinnye jó ellenszer a gyulladásos és lázas betegségek ellen is. A szezonja augusztus elején van, nagy víztartalma miatt kiváló hűsítő és szomjoltó a forró, nyári napokon.

A sárgadinnyéből sokféle süteményt is készíthetünk. Fogyókúrázóknak is ajánlatos a sárgadinnye fogyasztása, mert teltség érzést okoz, ezért kevésbé leszünk éhesek, a rosttartalma pedig segíti az emésztést. Cukorbetegek viszont ne egyenek belőle sokat magas gyümölcscukor tartalma miatt.

Ha magyar élelmiszert keresel http://hufo.co.hu/map/  itt találod boltjainkat. Köszönjük! #hufo

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé.

*

Translate »